+

jeg leter etter liten hybel ved idrettsplassen ved ila skole
mest bruker jeg dagene til å henge der
som jenta
med de åtte gutta
som jeg har ønsket meg siden jeg var ti
å drikke pepsi i vinduskarmen
vi roper ned til de andre
at de må komme opp
kom opp, vi drikker pepsi
fra en halvannenliters
kommer dere ikke nå går kullsyren ut

fra vinduet har to stk plass til å sitte og se ned (og bli sett)
på at de andre skater
jeg hører at asfalten er jevn
lyden av rullinga tilsier at asfalten er jevn
noen roper at de fikk tyggis i hjulet
tror det var han med den blå capsen

noen i leiligheten har en klokke som lager en lysflekk på veggen
har ingen bilder ennå
nyinnflytta
bare åtte gutter men capser i forskjellige farger
flest blå da

først løper man opp trappene (fire etasjer)
tar seg en pepsi
hvem gikk i dusjen
han med rød caps, han var så svett
åja, han søte

skater vi ned trappeoppgangen blir det leven
jeg får ikke naboklager
alle er vanligvis på jobb/i barnehagen
om kveldene er vi ikke hjemme
kanskje jeg burde få halv husleie
jeg kan leie bort rommet om nettene
til en som vil snope middagsrester
pusle rundt
gi meg bedre råd
gi meg pengene til et nytt skateboard
noen nye cder
en egen caps

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar