-

dette har jeg gjort i dag frem til jeg møtte deg
jeg har ikke våknet av meg selv, men av vekkerklokka (06.25). jeg har gått ut på kjøkkenet i bare truse og hvit t-skjorte for å drikke et glass melk ved kjøkkenbordet mens jeg lyttet til den monotone stemmen til nyhetsoppleseren på nrk2. jeg har dusjet, kledd på meg (svart bukse, blomstrede skjorte, eller er det kanskje en bluse, og en svart cardigan). jeg har gått til skolen med musikk på ørene (fade into you - mazzy star). jeg har lagt merke til at luften er mildere. på skolen har jeg dissekert en nyre (nå forstår jeg hvorfor kidneybønner heter 'kidneybønner'), lest om erkjennelsesteori og skrevet ut en fin mail jeg fikk kvelden før. det kan hende jeg også har pratet med 'klassekameratene' mine uten at det på noen som helst måte har vært bemerkelsesverdige samtaler. jeg har fått en sms som forteller meg at jeg skal nyte våren. jeg har vurdert å gå med joggesko i morgen.

(nå spør jeg deg) hva har du gjort i dag?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar